iogaTIPS per relaxar

  • Concentrat en la teva respiració!
  • Relaxació dels esportistes
  1. Acomoda’t ajagut o assegut. Si és possible amb el cap recolzat.
  2. Deixa anar tot el pes del cos i el cap. Tanca els ulls.
  3. Fes un bon sospir i concentra’t en la teva respiració. Poc a poc es va calmant i entres en una respiració tranquil·la.
  4. Concentra’t en la teva cama dreta, des del peu fins al maluc, amb la intenció d’alliberar-la de tensions. Comença pels dits del peu, la planta, el taló, i vas pujant cap al turmell, el bessó, el genoll, la cuixa i el gluti. Deixa anar totes les tensions cap a terra, el terra les absorbeix. La teva cama dreta pesa molt i tornes a la respiració tranquil·la.
  5. Ídem cama esquerra
  6. Ara concentra’t en el teu braç dret, des de la ma fins a l’espatlla, amb la mateixa intenció d’alliberar-lo de tensions. Deixa anar tensions dels dits de la ma, de la palma, del canell, de l’avantbraç, del colze, de l braç i de l’espatlla. Deixa anar totes les tensions cap a terra, el terra les absorbeix. El teu braç dret pesa molt i tornes a la respiració tranquil·la.
  7. Ídem braç esquerre
  8. Ara concentra´t en el cap, amb la mateixa intenció d’alliberar-lo de tensions. Si és possible, recolza’l còmodament. Deixa anar tensions del coll, la mandíbula, la boca i la llengua, els ulls i els papats, tots els músculs al voltant dels ulls, l’espai entre les celles, el front i el crani. Abandona el pes del crani on el tinguis recolzat i torna a la respiració tranquil·la.
  9. Després dunes quantes respiracions, obre els ulls, sospira i estira’t com un gat per sortir de la relaxació.

Deixa un comentari